FÖLJ JENS FREDRICSONS ARBETE PÅ HÄSTGÅRDEN TILLSAMMANS MED KELLFRI

Kellfri AB kommer i en filmserie, tillsammans med Jens Fredricson, dela med sig av värdefulla tips och råd till alla gård- och hästintresserade.

Vi vill, med hjälp av vår mångåriga erfarenhet med gårdsbruk och Jens gedigna kunskaper inom hästhållning, nå ut med tips och råd till alla hur man gör det enkelt att bruka, säger Andreas Bjelkholm, marknadschef på Kellfri.

Vill öka självförtroendet hos fler
Kellfris varumärkesresa fortskrider i önskad takt där rådgivning, kundfokus och service är några av värdeorden. Som ett led i arbetet med att ytterligare stärka sin position på marknaden inom gård- och djurhållning lanserar nu Kellfri en utbildningsserie där alla får en unik inblick på Jens Fredricsons hästgård i Löberöd. I avsnitten, som utspelar sig i allt från stallmiljön till ridbanan, utlovas värdefulla tips och råd för att lyckas med hästhållningen och gårdslivet.

Jens Fredricson har många års erfarenheter av bland annat hästhållning, hoppning och gårdsliv. Jens är landslagsryttare tillika stallmästare på Flyinge och Strömsholm.

Rådgivning – ett steg mot drömmen
–Lika många personer det finns som äger häst och gård, lika många som drömmer om detsamma. Med detta i åtanke vill vi kunna hjälpa till att öka självförtroendet med sin djurhållning på gården eller att våga ta steget och leva ut sin dröm. Genom rätt redskap och råd kommer alla ett steg närmare att lyckas, säger Andreas Bjelkholm.

–Jag vill genom samarbetet hjälpa fler hästintresserade att få min syn på hur man kan starta upp en egen anläggning och ta hand om sina hästar på bästa sätt, berättar Jens Fredricson. Kellfris uttalade mission är att göra det möjligt för fler att driva verksamhet på landet. Med den långa erfarenhet Kellfri har från branschen finns maskiner och redskap för många typer av gårdar. Inte minst till den starka målgrupp som är just hästägare.

–Det är jättekul att få jobba med Kellfri, vi utvecklar vår gård hela tiden och det sker genom detta samarbete, avslutar Jens.

”Välkomna till Gustavslunds gård i Löberöd! Jag kommer visa runt om hur vi arbetar med hästarna och med träningen här”
Jens Fredricson
- Landslagsryttare & Stallmästare

Häng med till Jens  hästgård i Löberöd där både värdefull information och inspiration utlovas till dig som har eller vill skaffa häst!

Avsnitt nr 4

I avsnitt 4 delar Jens  delar med sig av tips så som:

- Hur han förvarar täcken efter tävlingar
- Hur man kan bygga ett karantänstall
- Hans tankar kring foder och vatten i boxen
- Hur man skapar en trivsam miljö för hästen i stallet

- Renlighet och säkerhet i boxarna

Avsnitt nr 3

I avsnitt 3 delar Jens  delar med sig av tips så som:

- Ge hästen tid att värma upp sig
- Ge dig själv tid och fokus
- Ha en långsiktig plan på ridbanan
- Balans i trampet och inte i tygeln

Vad man ska tänka på när man ska åka iväg på tävling? I videon ger Jens sina tips på hur ska man packa och lasta. Har du en häst som är svår att föra in i transporten, låt en annan häst gå före så följer den andra efter.

Avsnitt nr 2

I avsnitt 2 berättar Jens om hur man ska tänka när man släpper in hästen i en hagen. Hur ser ett säkert staket ut? Vad innebär en säker miljö i hagen?

Avsnitt nr 1

I avsnitt nr 1 berättar Jens om varför traktorn är gårdens hjärta. Vad gör man med en traktor på en hästgård? Varför putsar man gräset i hagen? Många frågor kommer besvaras i filmen!