JOBBA PÅ KELLFRI
Eftermarknad / Kundtjänst med teknisk inriktning
Gillar du felsökning? Är noggrann och har stort kundfokus? Då kanske du är vår nästa stjärna. Vi söker dig som vill arbeta med teknisk support och reservdelsförsäljning till våra slutkunder och återförsäljare. Kellfri befinner sig i en spännande tillväxtresa och har sålt lantbruksprodukter till Nordens alla gårdar i över 70 år. Just nu söker vi ytterligare en medarbetare till vår tekniska support och eftermarknad.
Dina arbetsuppgifter hos oss
I rollen som Eftermarknad/Kundtjänst med teknisk inriktning hos Kellfri blir du en viktig länk mellan företaget och våra kunder efter genomförd affär. Du ansvarar för att säkerställa hög service, tydlig kommunikation och professionell hantering av eftermarknadsärenden - både administrativt och i kontakt med kunder, samt i samarbete med interna avdelningar och kollegor.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Erbjuda teknisk support till kunder
• Hantera och följa upp garantiärenden, reklamationer och serviceuppdrag
• Hantera reklamationsorder och säkerställa korrekt kundkredit, prisdebitering och eventuell priskreditering
• Ansvara för dokumentation, registrering och rapportering i affärssystem
• Aktivt erbjuda och sälja Kellfri´s slit- och reservdelar via telefon, e-post och digitala kanaler
Utöver detta ansvarar du för kundvård efter genomfört köp, inklusive uppföljning av leveranser och identifierar nya behov hos kunden.
Du arbetar även med utvecklingen av eftermarknadsprocesser samt stöttar teamet med administrativa uppgifter. I övrigt deltar du på interna möten inom bolaget, agera kundsupport vid behov i systerbolagen och utför andra arbetsuppgifter som har anknytning till rollen.
Tjänsten är placerad på Kellfris huvudkontor i Skara och omfattar dagtid, måndag till fredag. Du kommer att bli erbjuden en anställning av Kellfri AB med start omgående eller enligt överenskommelse.
Vem är du?
Vi söker dig som har minst en gymnasieexamen samt erfarenhet av administrativt arbete inom kundservice, eftermarknad eller motsvarande befattning, samt förståelsen för tekniska produkter.
Erfarenhet inom lantbruk, entreprenad, fordon, teknik eller bygg är meriterande.
För att lyckas i rollen ser vi att du har mycket god vana av att arbeta i en digital arbetsmiljö och är skicklig administrativt i affärssystem, Office-paketet, Excel, makron samt vid hantering och integrering av dokument.
Som person är du kundfokuserad och lösningsorienterad. Du har ett starkt självledarskap, är lyhörd, agerar och tar ansvar och egna initiativ. Att vara strukturerad, flexibel och noggrann ligger i din natur, och du har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt.
Du är förtroendegivande i din kommunikation med både medarbetare och kunder, och kan anpassa både dialog och erbjudande. Du drivs av att skapa och bygga långvariga relationer, ger inte upp vid första motståndet och arbetar uthålligt för att vinna kundens förtroende.
Du kommunicerar flytande i svenska och engelska, både i tal som skrift.
Körkort och tillgång till bil är ett krav för tjänsten.
Vi erbjuder
Hos oss får du en omväxlande roll med frihet under ansvar, möjlighet att växa i din yrkesroll och med goda framtida karriärmöjligheter inom företaget och koncernen. Du blir en del av ett företag med fokus på prisvärda produkter, kvalitet och långsiktiga kundrelationer.
Kellfri är ett spännande företag som är inne i en förändringsresa med en stark ägare och väletablerat varumärke. Vi driver en hög utvecklingstakt där vi själva utvecklar, marknadsför och säljer våra produkter. Kellfri är ett flexibelt och lösningsorienterat företag och vi har korta beslutsvägar från idé till handling. Under våren 2023 flyttade vi in i helt nya och fräscha lokaler utmed E20 i Skara. Här får vi plats att växa ännu mer.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup och du visar intresse för tjänsten via onepartnergroup.se. För frågor är du välkommen att ta kontakt med Jennifer Lindvall på 073-425 56 41 alternativ jennifer.lindvall@onepartnergroup.se.
Som ett första steg kommer du kort efter du ansökt få ett sms och e-post från vår AI-kollega Sara (avsändare Kiku) med en länk för att besvara några urvalsfrågor för tjänsten, därefter kontaktar vi dig via mail eller telefon för återkoppling. Vi arbetar med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
I processen kommer sedan urval genom intervjuer, tester, referenstagning och bakgrundskontroll ingå för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg. Testerna är ett verktyg för att kunna säkerställa ett kompetensbaserat urval samt för att bidra till mångfald, jämlikhet, objektivitet samt en fördomsfri rekryteringsprocess. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad.
Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.
Välkommen med din ansökan!
Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2025-10-31.